E-umění
E-umění
E-umění
Login:
Heslo:
  Pamatovat heslo
 
   
REGISTRACE  | NOVINKY | UŽIVATELÉ | REDAKCE | PARTNEŘI
« Další

Malovanie na sololit - technika

Malovanie na sololit - technika Prosim o radu (neviem kam to dat, tak pisem sem, dufam ze to nebude problem)


Rad by som zacal malovat na sololit acrylic farbami, mozete mi poradit ako pripravujete sololit, ake hrubky su najvhodnejsie, pripadne aku alternativu akrylovych farieb pouzivate, ak malujete vacsie rozmery, aby to nebolo az take nakladne. Za vsetky rady a tipy dakujem.

Předchozí »
BLOG - kategorie: Umění  Výtvarné umění  Malba   Hodnocení: 0.00

L_U_M_P Autor: L_U_M_P
Vloženo: 30.12.2009 03:23
Shlédnuto: 10310x

Zobrazit všechny blogy autora

 

Hodnotit a vkládat komentář mohou jen registrovaní uživatelé
Hodnocení a komentáře

 

Eliška

Eliška | 04.01.2010 14:49

Nemohla by se malovat přímo na sololit, jen s podmalbou ředěným olejem? To by šlo taky, ne? Eliška

Adios Embrios | 06.01.2010 12:12

Kdyz malujes na hnedy papir, tak si taky neupravujes. Zalezi jaky chces vysledek. Kdyz nechces pracovat s barvou sololitu, tak si ho samozrejme natres podkladovkou. JA jen chci rict, ze mate z neho zbytecny respekt. Nakonec dokud neskusite nepoznate. Bavit se o tom muzeme do aleluja. Z zakladu je to proste podlozka, jestli je skoda na olej nebo neni zalezi na vytvarnikovy.

Adios Embrios | 04.01.2010 15:54

berte sololit jako kazdy jiny material. Ano slo by to

jimih | 06.01.2010 03:27

sololit je hodně savý :-( ......nakonec i na plátno musíš mít základ.....škoda oleje.......

jimih | 06.01.2010 03:28

sololit z daleka není jako každý jiný materiál....

SUN | 06.01.2010 07:41

Pravda, škoda barvy, ten sololit, pokud není něčím upravený, tak následně potřebuje kvanta byrvy, protože ta jeho hnědá pořád prosvítá, takže dělat světlejší odstíny je problém :)Vypadají jako špinavý.

 

Satyam

Satyam | 01.01.2010 11:54

dakujem aj ja za rady - sama som prisla na niektore z vasich rad - napriklad ze ked malujem na sololitovu vacsiu dosku, je dobre ju natriet lacnejsou bielou ako podmalba - ja som skusila latex a osvedcilo sa.. likvidovali sme stare skrinky a zadne steny som vyuzila napriklad na obraz lotosove jazierko - lenze ten sololit uz bol potiahnuty specialnou hmotou, akou sa upravuje nabytok, hladkou, bielou a pevnou - nemusela som uz nic len rovno malovat a ani sa nezvlnil. skusala som aj na kartony - ale vacsie rozmery sa ohli - alej, zemska pritazlivost... vzdy som dala biely podklad latexom. lenze ked sa obraz vydari, je mi luto, ze som pouzila len karton - fakt je lepsia akakolvek doska, co i len ten sololit. A tiez som zastanca malovat na hladky povrch - nie je to platno.. Lenze to uz je vec nazoru, kazdy experiment je dobry :)

jimih | 06.01.2010 03:26

na sololit - duvilax+sádra+b.farba......hustotu musíš zistit sama......špachtľou natiahnut na hrúbku aká Ti vyhovuje.......namiesto akrylu tónovacie farby s duvilaxom - efekt olejových farieb.........stará prastará technika... :-)

Satyam | 08.01.2010 10:43

dakujem, Jarko - mozno aj vyskusam :)

L_U_M_P | 08.01.2010 14:45

tiez sa mi najviac pozdava tato technika...dikes jari :)

 

AD

Adios Embrios | 30.12.2009 18:48

hmm nevim proc to nejede...

L_U_M_P | 30.12.2009 21:42

bez ciarky mi ziobrazilo nejaku galeriu obrazov....to ma byt ono?

Adios Embrios | 04.01.2010 15:53

jj

L_U_M_P | 06.01.2010 02:24

a ako to suvisi s technikou?

Adios Embrios | 06.01.2010 12:13

jsou to malby na preklizky. A vyuziva docela casto kresby dreva. Byl to jen priklad jak to vypada.

 

AD

Adios Embrios | 30.12.2009 18:48

http://www.totem.cz/goa1.php?ot1=51&;ot2=10357

Adios Embrios | 30.12.2009 18:51

Nesmi tam byt ta carka s teckou za tou podtrzenou casti. Pak to funguje.

 

AD

Adios Embrios | 30.12.2009 18:47

http://www.totem.cz/goa1.php?ot1=51&;ot2=10357

 

AD

Adios Embrios | 30.12.2009 17:26

http://www.totem.cz/galerie.php?ot1=25&;ot2=10357&pg=2

jimih | 31.12.2009 18:04

Celkem nesouhlasím s AE....99% obrazů mám na sololitu a myslím, že to není až tak špatné...:-) záleží, jak si ho předpřipravíš............jenom barvu Ti to vsákne, bude to nevýrazné........nebude mít lesk, atd........

Adios Embrios | 30.12.2009 17:28

Tenhle maluje jen na preklizky. Solit nema totiz vlastne zadnou cenu. To si radsi kup kvalitni papir nebo platno, nez sololit. Nema zadnou kresbu apod...je to jen podlozka proste. Kdezto dreva ma svoou kresbu ktere se da pekne vyuzit. Solit je podle me na malbu uplne zbytecny material.

L_U_M_P | 30.12.2009 17:41

ten link nefunguje..:(....okay popozeram sa po niecom vhodnom...thnx

Adios Embrios | 30.12.2009 18:46

Funguje. Musis ho cely zkopirovat. Tady se rozdelil na dve casti.

 

AD

Adios Embrios | 30.12.2009 16:28

Zalezi jake formaty planujes. Pokud nebudes malovat na cca vetsi format jako A1, tak staci jen zacit malovat. Ale pro jistotu si natri i druhou stranu. To proto, ze pokud bude sololit tenky, aby se ti nekroutil. Jinac malovani na hrubou stranu se mi osobme nelibi (hlavne ve vysledku). Jinac na ty vetsi formaty pouzij uz nejakou drevotrisku nebo preklizku. A pouzivej obyc plechovky nejake naterovky. Je zbytecne pouzivat umelecke barvy.

Adios Embrios | 30.12.2009 16:30

pod 5mm nekupuj pokud chces vetsi obraz.

Adios Embrios | 30.12.2009 16:31

ty naterovky pouziva vetsina nasich prednich umelcu. Male vklady, velke vydelky. Nebo si barvy delej.

L_U_M_P | 30.12.2009 16:52

planujem obraz 120x100cm, takze na to mi bude sololit 5mm uz nevhodny?....a co sa rozumie pod pojmom obycajne naterovky?...mozes mi napisat konkretny typ? napr. co z tohto by si pouzil? http://www.kolormax.sk/sortiment-kategorie ...Dakujem za informacie.

Adios Embrios | 30.12.2009 17:24

Proste nejaky akrylat. Vodou reditelnou barvu. Nevim treba balakryl...Prodavaji se ruzne znacky, ale je to vsechno to same. Ja si kupuju barvy v umelohmotnych pixlach v OBI. Podle me je lepsi si koupit nejakou hrubsi preklizku nez sololit. Prece jen drevo je drevo, i kdyz taky lepene.

 

Micha

Micha | 30.12.2009 13:16

je to v celku jednoduché,buď natřeě hrubou stranu Latexem a pak maluješ,nebo hladkou,je to jedno,záleží,co ti bude víc vyhovovat.Pak ještě můžeš použít stará prostiradla,či jiná plátna a nalepíš na hrubou stranu,pořádně vypnout,zakolíkovat(na druhé straně by neměl být větší ohyb látky jak 1,5 cm,to kvůli rámování)po uschnutí našepsuješ,já to dělala šepsem na olejomalbu,ale určitě je i na akryl,ale asi je to jedno,no a necháš dostatečně vyschnout a jedeš.Akrylky moc neznám a je jich spousta,jen si vybrat.Jinak toto rozhodně nákladné není,šepsu je celá pixla a to ti vyjde na spostu pláten.ahoj Míša

L_U_M_P | 30.12.2009 16:10

okay dakujem...a ake hrubky su vhodne, aby sa to neprehybalo vplyvom vody?...Co sa tyka nakladov som skor myslel ze akrylove pripadne olejove farby su pomerne drahe, a ak sa maluje obraz 1 x 1,3 metra, tak tam tej farby treba dost...maju nejake lacnejsie farby podobne vlastnosti?

SUN | 30.12.2009 18:51

Já souhlasím s Míšou. Myslím, že Balakryl je taky vhodnej už ten jeho název se vlastně skládá z -akryl, nebo latex. A co se týká hladkosti nebo hrubosti, to záleží na tobě, co chceš malovat. Např.já mám ráda struktury, takže si je předem před malováním vytvářím a taky souhlasím s Adios-em, že hrubá strana sololitu je "blbá", to není struktura, protože je to moc pravidelný a mám zkušenost, že pokud se to nechá tak jak to je, jen natřít a pak malovat, tak konešný obraz nevypadá nijak pěkně.Já sama jsem jich už pár doslova vyhodila a raděj dělám na hladkou stranu vlastní struktury, pokud je chci. Jinak závidím ten velkej formát, po tom moc toužím, jen to nemám kde skladovat. Přeju úspěch

L_U_M_P | 15.01.2010 19:16

dakujem :)

     

 

 

Eumeni  
HOME | FOTOGRAFIE | VÝTVARNÉ UMĚNÍ | BLOG | KULTURNÍ PROGRAM | REGISTRACE | UŽIVATELÉ | REDAKCE | PARTNEŘI created by WEB-STUDIO
   
www.europeanarts.cz
Home Fotografie Výtvarné umění Blogy Kulturní program