E-umění
E-umění
E-umění
Login:
Heslo:
  Pamatovat heslo
 
   
REGISTRACE  | NOVINKY | UŽIVATELÉ | REDAKCE | PARTNEŘI
« Další

Úvaha o uznání, pravé hodnotě a Bohu


Úvaha o uznání, pravé hodnotě a Bohu

Uznání druhých by mělo být ukazatelem, povzbuzením, nemělo by být vyžadováno a lpěno na něm, nemělo by být prvořadé. Cílem by nemělo být ocenění a uznání druhých, jako pravá hodnota určující kvality člověka. Člověk si má být vědom svých kvalit, které jsou jeho hodnotou.
Lidé se často ukazují před druhými jako chytřejší, krásnější, čistší, charakterově lepší, moudřejší, dokonalejší, ne vždy tomu tak je. Posilují své ego a svou samolibost a pýchu. Budují na tom svou sebe hodnotu.
V čem spočívá tedy hodnota člověka. Hodnota člověka samozřejmě nespočívá v oceňování druhými, ale v kvalitách jedince. Absolutní hodnota člověka je v jeho bytí, v jeho existenci „já jsem“. Své já má každý, já je společné všem. Absolutní hodnota je tedy v „já jsem“. A absolutní „já jsem“ je Bůh. Který je nejvyšší hodnotou projevující se v člověku a ve všem živém i neživém, zkrátka v jeho stvoření, jehož on je živým a oživujícím základem. Vědomím, existencí a blahem. Nejvyšší hodnotou v životě je Láska, Bůh je láska, ne však jenom láska, ale mnoho dalšího, jako je moudrost, mír radost, štěstí, ale láska je jeho nejvyšším principem. Bůh – moudře rozlišující láska je pravou hodnotou člověka.

Předchozí »
BLOG - kategorie: Společnost   Hodnocení: 0.00

Autor: Peter
Vloženo: 22.05.2013 23:04
Shlédnuto: 1956x

Zobrazit všechny blogy autora

 

Hodnotit a vkládat komentář mohou jen registrovaní uživatelé
Hodnocení a komentáře

 

ajo73

ajo73 | 16.07.2013 17:46

a este som zabudol jak rozmyslam tak rozmyslam a tomu vobec nerozumiem napr. zomrie dieta matke pri porode a teraz sa pytam preco ten boh to dieta tu dal ked si ho hned berie a pritom to dieta neurobilo ani zle ani dobre vlasne ono nevedelo o svete zene sposobil smutok do konca zivota a nejaky zloduch beha po svete zabija ludi nici zem a nakoniec skonci ako duchovny otec :)uz ani dalej pisat nebudem lebo je to proti zdravemu mysleniu bud treba prepisat celu bibliu lebo neplati v dnesnom svete alebo nech sa uz ludia spametaju a zacnu zit ako sa ma bez nejakej nadprirodzenej podpory a verit v seba a svoje schopnosti.

P H | 16.07.2013 18:02

Je to složité, je to karma, je to odčinění, jsou to životy, kterými duše prochází.

P H | 16.07.2013 18:02

Je to složité, je to karma, je to odčinění, jsou to životy, kterými duše prochází.

P H | 16.07.2013 18:02

Je to spravedlnost.

P H | 16.07.2013 18:13

Je to spravedlnost, jež její pozadí nevidíme.

P H | 16.07.2013 18:16

... a zdá se nám to jako nespravedlnost. Život je tajemstvím.

P H | 16.07.2013 19:12

Máš dobré otázky. Jsem taky jen obyčejný člověk, a sám nevím jak to je, jen se domnívám, že to tak asi bude, nemůžu proto dávat uspokojivé odpovědi. Předpokládám. Dává mi to smysl. Zkušenosti s duchovnem nějaké mám, což mě osobně potvrzuje, že duchovní svět není výmysl. Když můžu sedět tiše v meditaci a cítit jak se oblast kolem srdce naplňuje blažeností, tak tomu pak věřím.

ajo73 | 16.07.2013 20:08

v pohode Peter ide o diskusiu nehladam za tym nic ked ti to pomaha je to dobre mas preco zit svoju podstatu si nasiel.ja mam tiez svoje sadnem si do kresla pred obraz vylozim nohy pozeram na nho rozmyslam dam si fajku dobru kavu a je mi fajn tam mam zas ja svojho boha:)

Bernadett | 16.07.2013 20:19

Hodně lidských zkušeností směřuje spíš k uznání "nadpřirozena" a třeba o bibli ani okem nezavadili. "Vzpamatovat" se z toho poznání taky není jednoduché :-) strašně to odporuje ateistické masáži odmalinka. Domnívám se, že žít bez nadpřirozené podpory a věřit v sebe a v svoje schopnosti je možno jen s klapkami na vnímavosti. Ne vždy to je jen nadpřirozená podpora, někdy to bývají neviditelná omezení i hrozby. Moje domněnka je, že to není nadpřirozeno, ale prostě obyčejný neviditelný systém ve vesmíru. Neviditelno je to pro nás proto, že máme strašně omezené spektrum vnímání a nadpřirozené, protože tomu nerozumíme.

ajo73 | 16.07.2013 21:09

bernadett ved o to ide na co sa cloveku zaoberat hlupostami ako neviditelny system ked mu je to nedovolene vidiet a myslim ze prejde vela tisicroci nez to spatri a pritom ma zivot taky kratky a premrha ho . nieje lepsie robit svoje veci a verit vseba sameho:)

Bernadett | 16.07.2013 21:28

Jo, s tím souhlasím. Co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi. :-) Žít správně život a učit se, to má člověk dělat. Každý ten život žije jak umí, podle zkušeností. Když člověk poznal kousek z toho vnitřního systému univerza, tak má pak tendence sekat latinu :D

ajo73 | 16.07.2013 22:15

mudro zakoncene....tak a pan boh je vyrieseny a ze vraj je to tazke pochopit:D

Bernadett | 16.07.2013 22:38

:D ...to jo no. To je všechno všc osobní zkušenosti. Pro mě je nemyslitelné být ateistkou "neumím si to představit". Ale taky chápu, že jsou lidi ateisti. Mám taky zkušenost, že přijmout transcendenci (jakože doopravdy, ne jen teoreticky) není vůbec snadné. Platí, co říkal Petr - žít život dobře a po smrti se uvidí. Jsou chvíle, kdy se "vyplatí" být svině svinská, tam mi právě pomáhá víra a vlastní zkušenost, abych odolávala pokušení. Ve skutečnosti obdivuju ateisty se silným etickým kodexem v sobě. Kde k tomu berou sílu? :-)

ajo73 | 16.07.2013 23:22

neviem kde beru tu silu ja niesom ani ateista ale poviem ti jedno aj ten najvacsi ateista ked mu bude doharat sviecka obrati sa na boha.ale vies kde je problem dnesnej populacie je privela informacii a pritom su nepodlozene neuplne a zavadzajuce a to ma za nasledok ze ludia upadaju do depresii labilnejsi koncia v ustavoch skratka povedane sme vyplaseni jak mysi z kazdej blbosti.a to ma za nasledok ze sme uzavreti hladame nadprirodzene sily a verime ze nam raz pomozu to je problem ludstva a jasne prachy v hlave prd pekny oblek na sebe a ten ma urobi clovekom:)

Bernadett | 16.07.2013 23:52

Současná doba dělá na lidstvo velké tlaky, jsou to obrovské přemety, rychlý vývoj technologií a staré pořádky fuč. Myslím si, že opravdu žijeme na přelomu dvou velkých ér, ta minulá byla náboženská a ta končí. Je to strašně náročné. V oblasti spirituality je vážně přemíra zavádějící literatury, člověk může nabýt dojmu, že pustit se do vyjednávání s bohem je maličkost, že magii může zvládnout každý. Pak se lidi uzavírají a "vyjednávají" s čímsi. Přitom Bůh není nás slouha, je to nejvyšší mystérium. Je to nebezpečná činnost. Kupříkladu jen o něco málo zvýšená senzitivita může vést k šílenství. Aby se člověk na duchovním poli nerozplácl, měl by být podle mě silně racionální, mít obrovskou sebekázeň a přímé spojení s Bohem, tzn. že je k tomu vyvolen. To má málokdo. Někdy je prostě lepší jít okopat zahrádku.

 

Rafael1264

Rafael1264 | 26.05.2013 18:29

To je poprvé co jsem přečetl úvahu, ve které je více vysvětlováno nežli tázáno. :D.Odhadoval jsem to na smýšlení 18 letého člověka, ale chápu, že jste silně duchovně založen. Často vídám posedlost bohem vydávající se za duchovno. A mohu říci že kolik je lidí tolik je pravd. Fyzikové vidí smysl života ve fyzice, matematici v rovnicích,chemici v reakcích, genetici v DNA, mystici v božstvech, já hájím barvy přírodovědců a tak si myslím že nejlepší pro život je studovat přírodu. Ego vůči přírodě je přepych civilizovaného člověka. U indiánů a domorodých kmenů se vůbec nevyskytuje. Doporučil bych nějakou literaturu sociologie a etnologie ale sám nejsem v tomto ohledu vzdělán. Zajímavá úvaha

P H | 27.05.2013 06:24

Mám samozřejmě i své zkušenosti s Bohem...

P H | 27.05.2013 06:23

Asi nejsem tak chytrý, nebo vzdělaný, ikdyž jsem studoval VŠ, mám přečteno dost duchovních knih. Píšu z mého prostého pohledu, tak jak to chápu já, podloženého informacemi z knih které jsem někdy přečetl. Díky.

 

Bez fotografie

Bernadett | 23.05.2013 21:50

Jo, souhlas, Bůh je jediná konstanta ve vesmíru, tvořící inteligence, jíž jsme součástí. Asi aby jsme se nenudili, tak nás stvořil žárlivé, porovnávající se, s furt ublíženým egem :-D Abychom mohli žasnout, jak je to možné, že všechno tak krásně funguje, všechno se točí, zeleň bují, vše má houževnatý vnitřní systém. Nakonec božská část zvítězí vždycky nad umanutým egem, zvítězí klid a mír a budou z nás mistři všichni za 10. :-)

Bernadett | 23.05.2013 21:58

Toto není Petře "konflikt" :-) O existenci Boha jsem přesvědčená, že "zákony" fungují jsem se už přesvědčila v dobrém i ve zlém. A reálně někdy žasnu nad dokonalou vyvážeností života, který vede moudrost odjinud. Tam, kde chybí vlastní rozum, tam to i přes všechny nesnáze "něco" neustále řídí. Pokud člověk nepodlehne temnotě a věří a respektuje boží zákony, dočká se pomoci.

 

Bez fotografie

MiraRoubinek | 23.05.2013 12:36

Pán má klec a v ní dva papoušky, co se od rána do večera modlí a skoro nic jiného nedělají. Přijde kněmu jeho kamarád a říká mu, že má dvě papuščice, které jsou ale strašně sprosté a že už vůbec neví, co má s nima dělat. Kolega mu hned nabízí pomoc, ať přinese papouščice k němu, že se určitě u jeho papoušků polepší. Slovo dalo slovo, a hned druhý den přines klec s papoušicema. Jak je postili k papouškům, kteří se, samosebou, cojiného, modlí, holky se rozhlédnou a uvidí oba papouchy. "Hej kluci, máte pořádný ptáky?? Co si takhle hned zašukat!!!" Oba papoušcijen ve zbožné úctě prohodí směrem k nebi... "Naše motlitby byly vyslyšeny.... " Jedna z představ o bohu, která je poněkud blízká....

ajo73 | 16.07.2013 17:02

ci verim? nie neverim a poviem ti preco jeden dovod je ze ked chcem byt dobry maliar nesmiem sa priklonit k nijakej strane furt musim byt mimo diania a len sledovat tak rozoznam ,,tu pravu pravdu,,pokial sa budes priklanat uz to bude skreslene.ale o to by ani tak neslo malovanie je obycajna zabavka.no ale toto mi je cudne co teraz opisujes preco to vsetko da cloveka na zem potom ho zobere hodi ho do nesmrtelneho sveta alebo sa prevteli do zvierata a je v inej podobe prepac nezda sa ti to decke a komicke ved sme dospeli ludia v 21 storoci nesedime v jaskyni pri ohni.a este nieco ako moze boh chciet odomna to vsetko aby som pochopil a ueril ked ja neviem kde som vcera polozil kluce jak:)

Bernadett | 23.05.2013 21:53

srandovní vtip :-)

Peter Hudran | 23.05.2013 14:39

Duchovní cesta jak blázen.

ajo73 | 14.07.2013 17:19

dobre Peter prejdeme do detailu pocitam ze ty si silne veriaci clovek veris v posmrtny zivot atd.a mas slobodnu volbu.a teraz sa opytam takto aku mas ty slobodnu volbu ked od tvojho narodenia vedie niekto tvoje kroky a po smrti zasa len budes robit to co je dane budes ze vraj slobodna dusa zmierena so vsetkym niekde v tom nekonecnom priestore...a co dalej ? pre mna ako obycajneho cloveka je to nepochopitelne a nezmieritelne ...v ten moment zastane cas a nic sa nebude diat? prepac ja sa radsej zmierim s pocitom ze uz nikdy nebudem vnimat tak ako je to v spanku proste nebudem jestvovat.

P H | 16.07.2013 14:18

Ad Ajo 73, pokud věříš že je Bůh, který je nesmrtelný a nestvořený a má své syny a dcery zde na Zemi i jinde, jejich duše jsou nesmrtelné, a učí sre ze v materiálním světě jak se vrátit zpět, pak život po smrti existuje. A jsme takoví jací jsme byli zde na Zemi. Narodíme se, vychovávají nás, v nových podmínkách s kterými jsme souhlasili již před narozením, a jsme to my, naše osobnost, naše duše, která chce tyto zkušenosti, aby se mohla vyvíjet dále.

P H | 16.07.2013 18:07

Neznám odpovědi na všechno. Dává mi to celé prostě smysl. A myslím si že po smrti nebudeme tázáni kdo měl pravdu, ale kolik lásky byl schopen člověk dát. A ještě si myslím že Bůh asi nechce aby si to všechno pochopil. Nemůžu za něho mluvit, samozřejmně. Stačí žít dobrý život. Po smrti se uvidí.

 

progress

progress | 23.05.2013 08:29

Panečku!! Mám rád úvahy o Bohu a lásce. Kde byl ten všemocný třeba na jaře roku 1948? To zrovna jely spalovací pece v Osvětimi na plné pecky :-(((

ajo73 | 13.07.2013 21:10

Peter pises ze clovek ma slobodnu volu ako nechcem ti to brat ale vedecke vyskumi dokazuju opak urobili spustu pokusov a kazdy jeden to dokazoval bol tam urcity interval ktory tomu predchadzal. ale aj veda sa moze mylit .

P H | 14.07.2013 15:37

Ad Ajo: Kdybychom neměli svobodnou vůli, tak bychom byli loutky, nemohli se rozhodovat pro dobré nebo špatné, Nebyli by války a všechna ta svinstva na světě, jako důsledek špatné volby lidí a jejich svobodné vůle, nebo naopak to dobré ve světě. Každý má svobodnou vůli rozhodování, co se sebou učiní, jestli chce být šťastný nebo ne. Člověk má tolik svobody, kolik si zaslouží, podle toho jak pokročil, a na jakém je stupni. Můžu být ve vězení a vnitřně můžu být zcela svobodný. Protože vše se neděje bez příčiny, tato naše svoboda je limitována našími dřívějšími skutky a jejich důsledky, které určují co žijeme. A přesto máme v každém okamžiku právo volby. Absolutní svoboda není výmysl. Absolutní svoboda je spojená s obrovzkou zodpovědností. A lze ji dosáhnout. Jinak to tu vůbec nemá smysl. Pak žijeme zbytečně, a není vysvobození, není naděje pro nás. Což je nesmysl. Věda je pozadu. To co je známo tisíciletí, na to věda přichází až nyní. A pokud je jejím základem materialistický pohled na svět, nebude mít nikdy šanci nic pochopit v úplnosti. Skeptičtí vědci.

progress | 23.05.2013 08:30

sorry..1944... překlep((

Peter Hudran | 23.05.2013 09:11

To si děláme my lidi.

Peter Hudran | 23.05.2013 09:17

Mám od Něho svobodnou vůli.

Peter Hudran | 23.05.2013 09:17

Máme, jsem chtěl napsat.

Peter Hudran | 23.05.2013 09:34

Jedná se o karmu národa, jedince, atd. Karma je to, jak zaseješ tak sklidíš, jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá.

Peter Hudran | 23.05.2013 09:54

Nevíme co jsme druhým v minulosti činili, věřím že zde nejsme jen jednou, vše se spravedlivě vrací a odčiňuje. Bohužel i to špatné, stejně tak to dobré.

progress | 23.05.2013 10:40

Děkuji. Zcela ateisticky si dám večer tatarák, dvě plzně a budu doufat, že ON na mně už brzo nesešle rudo-oranžovou koalici, protože to MĚ pěkně nasral!! :-))

progress | 23.05.2013 10:45

..to by MĚ..

MiraRoubinek | 23.05.2013 12:07

Dejte si těch plzní více, tak jako tak víme jaká je po třešních stolice, tak ať to stojí za to...

P H | 14.07.2013 15:58

Ad Ajo 2: Každý má svůj osud, osud = charakter. Osud není nic jiného než výsledek předchozího rozhodování, jejich důsledků. Vše je předem dáno, co je na člověku je svoboda rozhodování se v situaci, kterou prožívá. Může tak měnit svou budoucnost, v přítomnosti. Bůh je krom jiného Svoboda, kdyby Svoboda nebyla, nemáme šanci. Život je pak zbytečný, a můžeme mít právo být v depresi.

ajo73 | 14.07.2013 17:47

v dnesnom svete mi sme loutky co hrajeme divadlo a cakame kedy sa zatiahne opona:) aku ma clovek slobodnu volbu ked si stale obmedzovany kde sa len pohnes a musis sa vzdy prisposobovat lebo ked nie si odpisany slobodna volba je len myslienka ktora sa nikdy nezrealizuje takze mi z toho vyplyva ze je k nicomu ale aj tak je preco zit len si to musi kazdy zariadit sam.

Bernadett | 15.07.2013 21:37

Já si myslím, že svobodnou volbu máme, že snad ani nemá smysl se o to přít. Jenom je se svou svobodnou volbou vždycky nutné zamanévrovat v daných podmínkách - kdyby nebyly podmínky, nebyla by ani svobodná volba. Život buď klade naší volbě odpor, nebo se svobodně člověk rozhodne splynout s proudem "jako loutka", ale to je taky volba :-)

 

Bez fotografie

MiraRoubinek | 23.05.2013 08:15

Znáte ten vtip o dvou papoušcích, co se pořád modlí ???

Peter Hudran | 23.05.2013 09:11

Neznám.

 

Bez fotografie

MiraRoubinek | 23.05.2013 08:14

Stvořil jste si hezkého Boha....

Peter Hudran | 23.05.2013 09:13

Nestvořil jsem si Boha. Bůh stvořil mě. Bůh přece není zlo. Ale Dobro, Pravda, atd. Boha nikdo neviděl. Bůh je duch. Boha lze vnímat, když se člověk k němu obrací.

     

 

 

Eumeni  
HOME | FOTOGRAFIE | VÝTVARNÉ UMĚNÍ | BLOG | KULTURNÍ PROGRAM | REGISTRACE | UŽIVATELÉ | REDAKCE | PARTNEŘI created by WEB-STUDIO
   
www.europeanarts.cz
Home Fotografie Výtvarné umění Blogy Kulturní program